Profesor și cercetător – doi termeni separați și importanți. Ce se întâmplă atunci când îi alaturăm? Devine armonie sau un dezechilibru total?
Cei doi termeni profesor și cercetător funcționează foarte bine separat construind două domenii de activitate importante care cer oameni calificați și bine pregătiți din punct de vedere educațional.
Citește și: Singura prahoveancă din învățământul gimnazial premiată la Olimpiada Națională de Franceză. Are 14 ani și este din Liceul Teoretic “Brâncoveanu Vodă” Urlați
Unind însă acești doi termeni obținem un întreg, o armonizare a două domenii ample prin care accentul se mută de la teorie, univers plat, la reflexivitate, un univers multiplu, deschis, gata de evoluție, pregătit să facă față oricărei încercări.
Care sunt abilitățile profesorului cercetător?
Pe lângă stăpânirea materiei propriu-zisă pe care o predă, profesorul cercetător capătă abilități de conducere, organizare și inovare prin aprofundarea didacticii și tehnicilor de predare, evaluare, autoevaluare și îndrumare pe care fiecare pedagog trebuie să le dețină.
Profesorul cercetător este întotdeauna pregătit să se întâlnească cu orice tip de situație, știe cum să abordeze problemele apărute din senin, tipuri diferite de elevi și comportament, știe să se adapteze, este într-o continuă inovație, plin de determinare și persuasiune, pregătit să întâmpine bucuros schimbarea și să se informeze constant pentru a fi plin de dinamism și entuziasm.
Elevul în prim plan
Profesorul cercetător se pune întotdeauna în ipostaza elevului întrucât el însuși este într-o continuă formare, învață și se documentează constant pentru a evolua și a fi prezent. Profesorul cercetător ține cont de emoțiile elevilor, conștientizează existența stresului și a factorilor care pot influența demersul educațional al elevilor, se axează pe sentimentele elevului și pe ceea ce poate recepta, în ciuda golurilor.
Citește și: Ce ar trebui să știe profesorii, părinții și copiii despre bullying-ul față de un elev cu CES
Acesta predă activ, reflexiv, are o atitudine deschisă, însă responsabilă și se implică deplin înainte de a îi întreba pe elevi ce au avut de pregătit, se interesează de sănătatea lor fizică și psihică.
Un cadru didactic pregătit va pune pe primul loc elevul, nu materia; va rămâne în urmă cu predatul, dar niciodată nu va lăsa elevii în urmă. Consider că profesorul ideal este acela care ține cont de punctul de vedere al elevului, acceptă diversitatea și existența mai multor variante de răspuns și îi învață pe elevi să gândeasă, nu să rețină, să cerceteze la rândul lor posibilele răspunsuri, să se autoevalueze și să evalueze răspunsurile colegilor raportându-se la diferențele de optică, context și receptare.
Profesorul – într-o continuă dezvoltare
La nivelul clasei de elevi profesorul cercetător cunoaște metode de investigare și își facilitează modul de predare constant dezvoltându-și abilități care îl țin departe de rutină și monotonie. Un profesor este în continuă formare și îmbunătățire a modului în care predă, pus la punct cu noile concepte care încântă noua generație, știe să facă trimiteri la domeniile de interes ale elevilor, cercetând mai întâi aspectele dinafara școlii care le fac plăcere elevilor.
Cercetarea stă de asemenea în dorința continuă de a-ți întări baza științifică și teoretică. Profesorul trebuie să își facă în primul rând o autoevaluare pentru a ști lucrurile pe care le stăpânește și pe cele ale căror aspecte nu le însușește în totalitate sau la un nivel superior, academic, recomandat.
Citește și: Test de personalitate gratuit. Testul celor 16 tipuri de personalitate
Profesorul cercetător este în continuă formare, își continuă studiile, participă la cursuri de formare pentru a-și perfecționa stilul de predare, pentru a-și fixa materia pe care o predă, pentru a schimba idei cu alte cadre didactice, într-un cuvânt, pentru a evolua.
Odată înțeles domeniul profesional, profesorii nu trebuie să fie mulțumiți de absorbția și transmiterea datelor furnizate până atunci. El trebuie să încerce să-și dezvolte treptat capacitatea de creație în domeniul disciplinar.
Acest lucru se poate face prin anumite procesări și analize ale combinației de date existente, producție independentă, creșterea informației și aplicarea domeniului, iar apoi treptat, pentru pentru a efectua cercetări experimentale, predând subiectele tehnice de aplicare experimentală. Creația poate fi obținută în domeniile lingvisticii, criticii literare, artă, poezie, și științe de bază, în funcție de situație.
Rolul creativității
Spiritul creativ al profesorului i-a sporit pregătirea și abilitățile profesionale, i-a dezvoltat autoritatea și reputația de intelectual și profesor și l-a definit ca cercetător. Un adevărat profesor trebuie să fie de asemenea om de știință.
Cultură profesorilor reprezintă posibilitatea de a forma și influența dezvoltarea culturii tinerilor. Stăpânirea predării psihologice constă în abilitățile complexe, specifice ale profesorilor de a concepe, organiza, proiecta și conduce procese educaționale, de formare.
Citește și: Textul care a stârnit mii de reacții în online: “Am crezut că sărăcia înseamnă lipsa banilor”
Stăpânirea predării se constituie ca știință a predării psihologice. Profesorul cercetător urmărește să înțeleagă și să instruiască eficient tinerii. Înseamnă să-i înveți pe elevi cum să învețe, cum să se se concentreze și, acolo unde este cazul, capacitatea de a conduce investigații în mod independent, de a crea, de a menține un punct de vedere.
Profesorul cercetător este capabil să stabilească relații eficiente cu studenții, asigurând înțelegerea cerințelor solicitante, îmbinând cooperarea flexibilă și exigentă, simțul responsabilității tinerilor și rolul educației.
3 Responses
Într-adevăr, sunteti un profesor cercetător!! Va asteptam cu mare drag sa ne predați înapoi❤❤
❤️