Souplesse Body Spa din Ploiești aniversează 18 ani de activitate sub conducerea Dianei Horne, o antreprenoare care a construit nu doar un salon de înfrumusețare, ci o adevărată familie. Alături de o echipă dedicată și loială, Diana a transformat acest centru într-un reper de excelență, unde grija pentru clienți, respectul și inovația sunt la ordinea zilei.
Drumul Dianei Horne a început cu mult curaj, într-o perioadă plină de incertitudini și a fost marcat de dorința de a oferi servicii la cele mai înalte standarde. Împreună cu echipa sa, formată din profesioniști care îi sunt alături de peste un deceniu, Diana a reușit să creeze un mediu în care fiecare membru se simte acasă, iar clientele devin parte din această familie. Povestea Souplesse Body Spa este una despre perseverență, adaptare și încredere reciprocă, atât între colegi, cât și între salon și clientele sale.
Citește și: Dropshipping-ul nu te face antreprenor
Acest interviu aniversar aduce în prim-plan emoțiile, provocările și lecțiile pe care Diana Horne le-a trăit în cei 18 ani de antreprenoriat. Răspunsurile sale reflectă sinceritatea unui parcurs plin de urcușuri și coborâșuri, dar și forța unei echipe unite. Pentru cei care visează să pornească pe drumul antreprenoriatului, experiența Dianei și a familiei Souplesse Body Spa devine o sursă autentică de inspirație și un ghid valoros pentru realitatea din spatele succesului.
Cum a început totul pentru tine? Povestește-ne despre momentul în care ai decis să deschizi salonul și ce te-a motivat la început de drum.
„Eram mult prea tânără (23 de ani) când a început totul pentru mine și, sincer, nu știam exact ce îmi doresc de la viață și care este drumul pe care vreau să îl urmez. Am fost sportivă de performanță, luptătoare de mică și cred că mi-a plăcut competiția și am avut în mine mereu tendința de autodepășire.
Am lucrat de la 15 ani ca promoter, și ulterior am început primul meu job adevărat la doar 18 ani, ca promoter la un brand renumit de dermo-cosmetice în farmacie.
Urma ca în toamna anului 2008 să încep studiile la facultatea de stomatologie și totuși, în acea vară, circumstanțele m-au dus către un salon de înfrumusețare. Sincer, nu aveam prea multă minte pe atunci și nu aveam nici cea mai vagă idee dacă este sau nu o idee bună, și nici pe departe nu aveam de unde să preconizez toate provocările ce urmau să vină.”
Privind în urmă, care a fost momentul acela definitoriu din parcursul tău de antreprenoare, episodul care ți-a schimbat radical perspectiva asupra afacerii?
„Acel moment a venit instant, la pachet cu debutul meu, pentru că brusc a venit criza din toamna anului 2008 și m-am trezit într-o lume complet necunoscută la 23 de ani, fără niciun fel de suport material și a trebuit să aleg dacă renunț sau dacă am vreo șansă de supraviețuire.
Aveam totuși o vârstă mult prea fragedă, nu aveam idee ce este o criză financiară și a trebuit să găsesc alternative să fac față situației. Aveam deja o ipotecă și leasinguri în derulare când am început. Nu am vrut să mă dau bătută fără să lupt.”
Ce risc ai considerat că merită asumat, chiar dacă părea nebunesc la momentul respectiv, și cum ți-a transformat el salonul?
„Riscul a fost unul foarte mare și acela că am ales să mă dezvolt și să mă extind în plină criză (cu sacrificii uriașe, am făcut și mai multe credite) și am investit în aparatură și în salon, nu doar constant, ci chiar în momente când toți își restrângeau activitatea și cheltuielile. Sincer, a fost momentul decisiv și pentru mine chiar a fost cea mai bună alegere.”
După 18 ani de activitate, cum definești astăzi succesul și cum s-a schimbat această definiție față de începuturile tale?
În primul rând, iubesc ceea ce fac și salonul mă definește, este viața mea. Am crescut în salon fizic și psihic. Pe parcursul anilor mi-am dat seama că succesul este relativ, este o muncă ce necesită atenție 100% și implicare, de care nu duc lipsă 🤣. Succesul este ceva care se întreține, nu este ceva permanent și fără efort sau care vine de la sine.
Care este cea mai valoroasă lecție de leadership pe care ai învățat-o conducând o echipă într-un domeniu atât de competitiv și creativ?
„Am avut doar 2 joburi în viața mea. Primul meu job, cel de promoter în farmacie, unde am avut norocul să lucrez 4 ani și jumătate, m-a format și acolo am văzut cât de mult contează totul: mediul, ambientul, echipa și nu în ultimul rând, atmosfera. Eram o familie.
Persoana care m-a inspirat în viață, modelul meu să zic, a fost șefa mea, Monica, farmacist-diriginte.
Al doilea meu job a fost într-o bancă de credite, unde am lucrat 6 luni și pot spune că nu era ce îmi doream, nu eram o echipă, nu aveam sentimentul de „acasă” nici pe departe.
Noi la salon suntem o familie. De fapt, despre asta este vorba. Suntem o familie, noi, cele care lucrăm acolo (sunt fete care lucrează de mai bine de 12 ani), dar și clientele (avem cliente care sunt de 17-18 ani cu noi) și majoritatea clientelor se simt acasă. Echipa este un punct cheie în acest domeniu, iar la acest capitol stăm chiar bine, avem un colectiv minunat.”
Cum reușești să păstrezi echilibrul între tendințele efemere din frumusețe și valorile care ți-au adus clienți loiali de-a lungul anilor?
„Clientele noastre ne sunt fidele pentru că au încredere în noi, în primul rând! Este evident că nici clientele nu vin degeaba la noi, să fim serioși, cine ar veni constant dacă nu ar fi mulțumit? Nimeni nu consumă timp îndelungat și bani pe un serviciu de care nu este mulțumit.
Clientele știu că noi le oferim tot ce avem mai bun, și anume servicii de care ele sunt mulțumite și tehnologii care oferă rezultate. Da, mă pasionează să aduc tot ce este mai bun ca și echipament pentru înfrumusețare, pentru că despre asta este vorba: despre respect față de cliente și despre satisfacția lor când văd rezultatele dorite!”
Există vreo tendință sau tehnică de înfrumusețare pe care ai refuzat să o adopți în salon, chiar dacă era la modă? De ce?
„Da, sunt terapii pe care nu pot să le aduc doar pentru că sunt la modă, nu mi se pare etic. Și da, am avut aparate la care am preferat să pierd și să le vând, decât să pierd încrederea clientelor pentru că nu aduceau rezultate.
Eu nu pot să aduc ceva care nu este safe în primul rând sau care are doar reclamă și atât. Mă documentez profund pentru tot ce aduc și avem doar tehnologii certificate, de care sunt sigură că au rezultate maxime. Asta contează cel mai mult până la urmă, pentru că rezultatele vorbesc de la sine. O clientă mulțumită întotdeauna ne recomandă altor cliente.”
Ce mituri despre frumusețe sau despre industria saloanelor ți-ai dori să demontezi, din perspectiva experienței tale?
„Miturile clasice… serios… vrem sau nu vrem, trăim în secolul vitezei, în secolul în care timpul… nu prea mai este… zboară mult prea repede… nu mai avem timp de pierdut pentru terapii învechite. Tehnologia este la putere și avem norocul că există terapii minune cu rezultate ultra-rapide.”
Cum ai reușit să-ți reinventezi salonul în perioadele de criză, cum ar fi pandemia sau schimbările economice majore?
„Acești factori externi au un puternic impact negativ asupra acestor tipuri de servicii, de beauty, și totul se îngreunează și totul o ia razna. Ca să mergem totuși înainte, a trebuit să adoptăm noi metode, de exemplu reduceri și bonusuri pentru cliente și a trebuit să facem și alte investiții ca să atragem noi cliente. A fost o perioadă extrem de complicată și cu risc crescut.”
În ce moduri îți inspiri echipa să rămână creativă și motivată, chiar și după atâția ani de activitate?
„Totul este spontan. Nu avem metode secrete, mereu ne adaptăm noilor situații și nu ne plictisim niciodată. Motivația vine de la sine când vedem satisfacția clientelor. Avem rezultate din ce în ce mai bune, iar relația cu clientele este una familială; fetele nu simt că vin la muncă, chiar dacă muncesc, evident, iar câteodată, în full sezon, picăm late.”
Care a fost cel mai emoționant feedback primit de la o clientă și ce a însemnat pentru tine acel moment?
„Chiar acum, la aniversarea celor 18 ani de activitate, o clientă tare dragă ne-a urat: «La Mulți Ani! Încă de trei ori pe atât!» M-a emoționat până la lacrimi deoarece și eu sunt curioasă unde ne va duce viața!”
Dacă ar fi să transmiți un mesaj femeilor care visează să-și deschidă propriul salon, care ar fi acel adevăr pe care nimeni nu îl spune despre această industrie?
„Adevărul este că, pe cât este de frumos, pe atât este de greu! Munca cu omul este grea, dar, într-adevăr, este și frumoasă viața din salon.
Nu este vorba doar de a investi într-un salon, este muuult mai mult decât atât! Este vorba de dedicare și implicare 100% și de mulți ani de muncă. Nu este ușor și, de altfel, nu este nimic ușor. Nimic nu pică din cer.
Din afară pare foarte ușor, dar nu este deloc. Pentru mine, salonul nu este un job, ci viața mea toată, este ceea ce mă definește.”
Despre Souplesse Body Spa Ploiești

Centrul de înfrumusețare și remodelare corporală Souplesse Body Spa din Ploiești oferă o gamă completă de servicii dedicate îngrijirii și răsfățului clienților. Într-un ambient cald și relaxant, echipa Souplesse Body Spa pune la dispoziție cele mai inovatoare echipamente și tehnici pentru întreținere corporală, cosmetică facială, hair styling, manichiură și pedichiură.
Serviciile sunt adaptate nevoilor fiecărei cliente, cu accent pe soluții non-invazive și rezultate vizibile, iar personalul calificat participă constant la cursuri de perfecționare pentru a menține cele mai înalte standarde de calitate.