Atenție când treceți podul de la Fetești! Dacă optați pentru plata taxei de pod prin SMS, chiar dacă primiți PEAJ-ul, asta nu înseamnă că taxa a fost efectuată. Iată cum am ajuns să plătesc taxa de pod prin SMS, să fiu taxat și totuși să primesc amendă.
Chiar dacă plătești taxa de pod de la Fetești e posibil să primești amendă. Mi-a luat ceva vreme până când am pus toate informațiile cap la cap. Am verificat să văd dacă în ziua respectivă am trimis mesaj și, se pare că nu am uitat. Am mesajul de confirmare a achitării taxei de pod. Și cu toate acestea, am în fața mea am o amendă. Cu ce am anume am greșit? Ce s-a întâmplat în cazul meu?
Citește și: Darius Dumitru, la 17 ani, pilot de avion ultraușor: “Am urmat cursurile Aeroclubului Teritorial Ploiești și am decolat”
Am sunat la CNAIR să văd dacă există o explicație, dar mai ales dacă nu cumva s-a produs o eroare. Am fost plimbat din department în department până când am ajuns într-o discuție cu un domn pe nume Cătălin Vlad.
Apreciez răbdarea domnului cu care am discutat, însă sunt dezamăgit de răspunsul pe care l-am primit. Sunt șocat de cât de ușor se poate obliga un cetățean să achite o amendă, chiar dacă are dovada plății taxei de pod.
“La noi în sistem nu a fost înregistrată taxa de pod” – 7577 taxa pod
Reprezentantul CNAIR mi-a comunicat faptul că din păcate SMS-ul nu a fost taxat și din cauza aceasta am fost amendat. Se pare că astfel de situații se întâmplă destul de des.
Procedura de plată prin SMS a taxei podului de la Fetești
Se trimite un prim SMS către numărul 7577 cu informații legate de numărul de înmatriculare și tipul de vehicul. Apoi se primește un SMS în care se specifică faptul că urmează să se emită PEAJ-ul pentru trecerea podului de la Fetești. Imediat după trimiterea mesajului DA, din partea serviciului se primește confirmarea plății împreună cu seria denumită PEAJ, serie care, în esență confirmă faptul că a fost achitată taxa.
Atenție! Formularea SMS-ului de confirmare sună astfel: “A fost achitat tariful pt 1 TRECERE pod Fetești seria…”
Cu toate acestea, reprezentantul CNAIR a spus că taxa nu a fost achitată și că cei de la Orange (în cazul meu) nu m-au taxat pentru acel SMS.
Aveam PEAJ-ul generat, deci taxa de pod fusese efectuată
Eu i-am explicat că aveam PEAJ-ul generat și că, din punctul meu de vedere taxa a fost plătită și că am păstrat mesajul pentru a dovedi o eventuală eroare.
Chiar și în acest caz, după ce am explicat situația, reprezentantul CNAIR mi-a spus că nu a fost plătită taxa și că este vorba de o eroare și că trebuie să achit amenda.
Am verificat în detaliile facturii din luna respectivă să văd dacă cei de la Orange m-au taxat. Da, mi-au luat banii. Am atașat dovada prin care se vede foarte clar că banii au plecat de la mine pentru taxa de pod, iar de atunci am mai plătit multe alte facturi, așa cum e normal.
O Românie digitalizată?
Mă aflu în situația în care mă întreb de ce se întâmplă astfel de lucruri într-o Românie care se dorește a fi digitalizată. Sunt obligat să achit amenda, dar să o și contest! Sper să câștig pentru că nu e corect!
Nu este normal să se întâmple astfel de lucruri. Să spunem că eu măcar sunt atent la detalii și păstrez dovezile, dar oamenii care nu se pricep să folosească tehnologia au multe de pierdut, amenzi de achitat și nervi întinși la maximum!
Citește și: Romina, VTM – filmul care nu este despre maneliști și cocalari, unde nimeni nu înjură, plus păcănele
Oare câte persoane s-au aflat într-o situație similară? Oare care a fost rezolvarea? Este vorba despre o practică intenționată sau despre o eroare care nu se dorește a fi remediată?
E normal să plătesc și taxa de pod și amenda? E normal să ajung să investesc (sau să pierd?) timp pentru o situație de acest gen?
4 Responses
Am patit acelasi lucru.Ai rezolvat cumva?
Am achitat amenda, însă urmează să îi dau în judecată – mai ales că am toate dovezile.
Buna ziua,
Va rog, puteti sa imi spuneti daca ati reusit sa solutionat si daca da, cum anume?
Multumesc,
I-am dat în judecată și s-a descoă vina a aparținut companiei de telefonie mobilă care nu a procesat tranzacția, deși eu fusesem taxat, iar suma se putea vedea și pe desfășurător. Mai exact, compania mobilă “a uitat” să le dea banii. O mare prostie și încurcătură pentru mine. Totuși, cred că mulți nu fac reclamație și achită amenda. Oare cine iese pe plus din cauza unei astfel de erori?