Am testat aplicația Prahova Trans pe telefon. Îți prezint ce date sunt solicitate la crearea contului, cum arată interfața mobilă a aplicației pe Iphone și cum poți să îți cumperi abonamentul sau biletul direct de pe telefon.
Aplicația Prahova Trans este disponibilă atât pe App Store, cât și pe Google Aplicații. La momentul la care redactez acest articol, aplicația de transport a navetiștilor din Prahova ocupă 30,7 MB pe IOS și este dezvoltată de Donau Services SRL. Aplicația aparține Consiliului Județean Prahova și este menită să faciliteze transportul public din județ.
Ce date colectează aplicația Prahova Trans instalată pe Iphone
Orice aplicație solicită telefonului anumite date, date pe care le colectează și utilizează pentru funcționarea optimă a serviciilor oferte. În cazul de față, Prahova Trans utilizează Localizare, Informații de contact (adresă de e-mail, nume și număr de telefon), Identificatori (ID utilizator), Date privind utilizarea (interacțiuni cu produse) și Diagnoză (date despre disfuncționalități și performanță).
Date solicitate de către aplicația Prahova Trans la crearea unui cont
În cadrul aplicației navetiștii își pot crea un cont de utilizator. Formularul de înregistrare a contului pe Prahova Trans solicită în mod obligatoriu mai multe informații: prenume, nume, adresă de e-mail, număr de telefon, CNP, seria și numărul CI sau datele de identificare din pașaport, plus o poză cu călătorul.
Citește și: Am testat aplicația Ploiești City App. Cât durează soluționarea unei sesizări înregistrate
Fiecare utilizator trebuie să își aleagă o parolă din cel puțin 8 caractere. Atenția, parola să conțină minim: o literă mare, o literă mică, un caracter special, o cifră. Complicat, dar sigur!
Condiție obligatorie la crearea contului: poză cu utilizatorul aplicației

Contul nu se poate înregistra fără să adăugați o poză. Eu am adăugat o poză cu mine, însă nu cred că există, cel puțin nu în prezent, o formă de verificare a identității corelând datele furnizate cu poza pe care am ales-o. Pentru a alege poza din telefon, aplicația trebuie să primească acces la pozele din telefon.
Ce facilități are aplicația de transport Prahova Trans a Consiliului Județean Prahova
După ce v-ați instalat aplicația pe telefon și ați reușit să vă creați și contul de utilizator, acum a venit momentul să descoperiți și facilitățile. Am reușit să descopăr următoarele:
Achiziție bilete si abonamentele în cadrul aplicației
Există o multitudine de opțiuni pe care aplicația le pune la dispoziția călătorilor. Am posibilitatea să aleg traseul pe care doresc să călătoresc și să optez pentru o călătorie sau mai multe.

Pot achiziționa inclusiv abonamente pe o anumită rută, de luni până vineri, de luni până sâmbătă și de luni până duminică, pe o perioadă de o săptămână sau de o lună. Toate informațiile sunt afișate foarte rapid, aplicația nu se blochează, iar secțiunea de plată pare a fi una sigura.
Ore de plecare și sosire autobuze în stații, plus monitorizare autobuze în timp real

Dacă i-ai oferit acces aplicației la datele tale de localizare, atunci aceasta va ști să-ți spună unde se află fiecare mașină, în funcție de poziția ta. Se pot verifica inclusiv orele de plecare și de sosire pentru autobuzele din stațiile cele mai apropiate.
Posibilitatea de modificare a numelui sau a pozei de profil
Aceasta facilitate nu funcționează, din păcate. În prezent, dacă încerc să-mi schimb numele sau poza de profil, nu merge. De ce mi-aș schimba numele? Poate pentru că nu l-am scris corect prima dată. De ce mi-aș schimba poza de profil? Pentru că poate am una mai recentă și mai arătoasă cu mine.
Citește și: Prima impresie. Am fost cu cel mic la Joy Park, cel mai mare parc de distracții din Prahova
De menționat este că, cel puțin eu nu am observat, la crearea contului nu există nicio perioadă de așteptare în care datele să fie confirmate în funcție de informațiile introduse. Sau poate s-a întâmplat totul instant și nu mi-am dat eu seama.
Opțiunea “Adaugă călător”
În cadrul aplicației, când sunt logat, îmi apare opțiunea de “Adăugare călător”. Opțiunea nu funcționează în prezent, deși mă gândesc că ar fi utilă. E suficient ca măcar un membru al familiei care călătorește să aibă aplicația pentru a putea achiziționa online, prin Prahova Trans, biletele.
Secțiunea “Reclamații” din Prahova Trans
Să i se mărească salariul celui care a creat secțiunea Reclamații din aplicația Prahova Trans. E foarte utilă din toate punctele de vedere. Mi-ar plăcea ca reclamațiile să fie publice, să le vadă toată lumea și să funcționeze la fel precum recenziile.
Să știe călătorii dacă autobuzul nu are aer condiționat, dacă șoferul nu poartă centură sau dacă primește mai mulți călători decât limita maximă admisă. Chiar aș vrea să descopăr pe ce rute există oameni gălăgioși, furăciuni, nesimțiți și alte specimene. Iar dacă datele din aplicație sunt declarate corect la înregistrarea contului, atunci totul este asumat.
Informațiile despre trasee sunt disponibile și fără a avea un cont de utilizator: https://public.cjph.ro/informatii-trasee
Și secțiunea Reclamații se poate accesa făra un cont de utilizator: https://public.cjph.ro/reclamatii
Nu știu cum să îmi șterg contul din aplicație
În documentul Termene și Condițiile de utilizare – Aplicația Prahova Trans – https://cjph.ro/wp-content/uploads/2024/05/Termeni-si-Conditii-de-utilizare-Aplicatia-PrahovaTrans.pdf – este specificat faptul că “Utilizatorul poate solicita, din platformă, ștergerea contului în orice moment.”
Eu nu am găsit această opțiune. Probabil fiind o aplicație proaspăt lansată, dezvoltatorii lucrează intens și vor rezolva, curând, orice neregulă apărută în aplicație.
Un drum pozitiv al digitalizării transportului public din Prahova
Este clar vorba de un drum pozitiv al digitalizării transportului public din Prahova. Mă bucur că intrăm și noi, prahovenii, în rândul lumii. Sper ca această aplicație să aibă cât mai multe descărcări și să fie utilă pentru călătorii din Prahova.
Informațiile furnizate în cadrul acestui articol sunt parte din experiența personală de utilizare a aplicației de transport Prahova Trans. Acest articol nu reprezintă o obligativitate contractuală și nici nu a fost verificat sau aprobat, înainte de publicare, de către reprezentanți ai Consiliului Județean Prahova.