Interviu cu Stephanie Constantinescu, elevă a Colegiului Național “Nicolae Grigorescu” din Câmpina, a obținut media 9,98 la examenul de bacalaureat 2024, înainte de contestații. În urma afișării rezultatelor la contestații, Stephanie Constantinescu este una dintre cele 3 prahovence care au reușit să obțină 10 pe linie la bacalaureat.
Stephanie Constantinescu, eleva din Prahova care a luat media 10 la bacalaureat după afișarea rezultatelor la contestații a acordat un interviu în exclusivitate pentru Generația lui John. Stephanie vorbește despre experiența examenului de bacalaureat, dar și de ce consideră aceasta că a pleca în străinătate la studii poate reprezenta un beneficiu pentru România.
Citește și: După recorectare, în Prahova, 3 elevi au promovat examenul de bacalaureat cu media 10
Reușita de a obține media 10 a adus bucurie imensă atât ei, cât și familiei și profesorilor săi, care i-au trimis mesaje de felicitare. Recunoașterea muncii sale constante și a ajutorului primit din partea profesorilor a fost un moment de mândrie și împlinire.
Cu planuri de viitor clare, Stephanie Constantinescu visează să studieze Dreptul la Universitatea Paris Cité, dorind să aducă valoare în României. Aceasta subliniază importanța notelor și activităților extrașcolare în procesul de admitere în străinătate și își dorește ca și în România să se pună mai mult accent pe contribuția civică a tinerilor.
Interviu cu Stephanie Constantinescu, media 10 la bacalaureat după contestații
Cum apreciezi examenul de bacalaureat ca experiență?
Examenul în sine nu este foarte greu, dar presiunea din spatele lui este foarte mare. Știu că notele nu reflectă neapărat capacitatea unei persoane, dar oricine își dorește să obțină o notă cât mai bună, cum a fost și cazul meu, iar acest lucru necesită efort.
Citește și: Reacție profesor liceu de prestigiu din Prahova: “Profesorii sunt simpli pioni într-un sistem educațional defectuos”
Eu am început să mă pregătesc încă din primele luni de școală, lucru ce m-a ajutat să îmi păstrez foarte mult calmul aproape de bacalaureat și să nu mă panichez în ultimele trei săptămâni când aproape toată lumea era agitată în jurul meu. În esență, pentru mine experiența ,,examenului maturității” nu a fost despre temerile de pe parcursul anului, ci despre bucuria din ziua afișării notelor, când munca mea a fost răsplătită.
Ce te-a determinat să depui contestație? Nu ți-a fost teamă că ai putea pierde puncte la media finală?
Toată lumea din jurul meu era puțin speriată de alegerea mea de a face contestație. Nota mea inițială era una foarte bună și am fost mulțumită de ea, dar știam că și lucrarea mea la istorie a fost de 10. În plus, nu am simțit nicio clipă că aveam ceva de pierdut, întrucât eram deja admisă la facultate și nu mi se cerea o medie anume, ci doar să promovez examenul.
Cum te face să te simți faptul că ai reușit să obții media 10 la bacalaureat?
Este o bucurie imensă și pentru mine și pentru familia mea. Mi-am dorit foarte mult acest lucru, dar nu am vrut să pun presiune foarte mult. Mereu mi-am spus că eu voi lucra pentru a obține media 10, dar dacă nu reușeam, m-aș fi împăcat cu gândul că nu a fost să fie.
Este poate și mai plăcut faptul că am reușit să obțin media 10 în primul an în care s-a corectat on-line, pentru că eu cred că acest lucru a diminuat șansele de a obține nota perfectă, profesorii neputând să mai comunice între ei.
Ce părere au părinții despre reușita ta? Dar profesorii și colegii tăi?
Părinții mei sunt foarte bucuroși, nici lor nu le vine să creadă. Mamei mele îi spuneam că țintesc la media 10, dar ea nu voia să pun prea multă presiune pe mine în acest sens. Era absolut convinsă că voi lua o notă bună și ea ar fi fost mulțumită oricum.
Profesorii au fost la fel de încântați. Chiar m-am bucurat să primesc mesaje din partea lor. Am simțit cu adevărat că am însemnat ceva pentru ei și trebuie să le mulțumesc pentru acest lucru, întrucât mereu m-au ajutat și reușita mea se datorează și lor.
Ce efort ai depus pentru a reuși performanța unui 10 pe linie la bacalaureat?
Nu este ceva imposibil să obții nota 10, dar într-adevăr trebuie să muncești. Niciodată nu m-am sustras de la învățat și acest lucru m-a ajutat. Am făcute foarte multe subiecte de bacalaureat pe parcursul anului, întrucât cel mai important este să te obișnuiești cu structura examenului.
În plus, cred că am avut și un gram de noroc ca lucrarea mea să ajungă la niște corectori buni, întrucât la simulări observasem faptul că unii profesori sunt foarte stricți și nu acceptă anumite metode de rezolvare.
Cui îi mulțumești cel mai mult pentru succesul educațional obținut?
Mamei și bunicii mele le mulțumesc cel mai mult. Au fost mereu alături de mine și nu mi-au cerut niciodată să obțin nota perfectă, eu am fost cea care a dorit acest lucru pentru a le face mândre. Să ai o familie înțelegătoare în astfel de momente este crucial, pentru că există clipe în care ai nevoie doar ca cineva să te susțină, iar eu am avut norocul să am o familie minunată.
Desigur că și profesorii m-au ajutat foarte mult și rolul lor a fost crucial în reușita mea, pentru că au fost foarte atenți să ne învețe tot ceea ce necesitam. Mereu am considerat că și profesorul cu care lucrezi reprezintă un factor esențial, întrucât este nevoie de o persoană bine pregătită.
Planuri de viitor? Unde vrei să studiezi în viitor? Rămâi în țară după terminarea studiilor sau alegi drumul unei cariere în străinătate?
Am decis să studiez Dreptul la Universitatea Paris Cité. Mărturisesc că, încă din clasa a V-a, visul meu era să urmez o facultate în străinătate. Îmi doresc să am parte de o experiență deosebită, să cunosc și alte culturi și mai ales să aduc ceva și în România.
Nu plec pentru că nu îmi place țara mea, ci pentru că îmi doresc mai mult pentru ea. Franța este o țară foarte accesibilă din acest punct de vedere și îi sfătuiesc pe cei care se gândesc să studieze în afară să o ia în considerare.
Citește și: Interviu cu Caroline Robert: “Fără pregătire nu cred că aș fi luat media 10 la bacalaureat”
La ei totul este foarte organizat, iar înscrierea la facultățile de stat se face pe o singură platformă, creată de guvern, și întreg procesul este destul de ușor. O mare deosebire în procesul de admitere este că ei pun foarte mult accent pe notele obținute în liceu și pe activitățile extrașcolare. Mi-ar plăcea și în România să fie aceste activități un criteriu, poate am avea mai mulți tineri implicați civic. În plus, în Franța se cere să știi două limbi străine.
Dacă în România doar studiem engleza și franceza, iar accentul se pune mai mult pe engleză, în Franța este obligatoriu să mai cunoști încă o limbă. De aceea, eu am fost nevoită să obțin și certificatul de limbă spaniolă. Cred că ar trebui să îmbunătățim și în România acest aspect al admiterii și al criteriilor care se iau în considerare. Oricine poate învăța pentru un examen dacă își dorește, dar nu mulți aduc și o contribuție comunității în care trăiesc.