Portavoce pentru tineret

Reacție profesor liceu de prestigiu din Prahova: “Profesorii sunt simpli pioni într-un sistem educațional defectuos”

reacție, profesor, liceu de prestigiu, Prahova, rată de promovare, zero promovare, licee, sistem educațional, bacalaureat

În contextul în care există licee în România unde niciun elev nu a luat bacalaureatul, o profesoară cu experiență de la un liceu de prestigiu din județul Prahova oferă o perspectivă profundă asupra cauzelor acestui eșec alarmant.

Reacția profesoarei dezvăluie provocările uriașe cu care se confruntă profesorii și elevii deopotrivă, subliniind faptul că, adesea, dascălii sunt doar pioni într-un sistem educațional defectuos. Află din mărturia acesteia de ce unele licee nu reușesc să aibă niciun elev care să promoveze examenul de bacalaureat.

Citește și: Îmi dă cu virgulă tare de tot. De ce există licee în România unde niciun elev nu a luat bacalaureatul

Profesoara a preferat să rămână anonimă pentru a evita orice conflicte nedorite. Totuși, pentru a vă oferi o perspectivă asupra implicării sale în actul educațional, vă prezentăm o descriere succintă a sa.

Profesoara de la un liceu de prestigiu din Prahova care a dorit să rămână anonimă

L. este cadru didactic cu o experiență considerabilă și își desfășoară activitatea de șase ani într-un liceu de prestigiu din județul Prahova. Absolventă a Facultății de Litere și Științe în anul 2008, L. și-a dedicat cariera educațională instruirii tinerilor, în diverse medii educaționale.

De-a lungul carierei, L. a predat atât în învățământul privat, cât și în cel de stat, în mediul rural și urban, în colegii tehnologice și teoretice, în școli private și în instituții frecventate exclusiv de elevi de etnie romă. Această diversitate i-a oferit o perspectivă profundă asupra importanței mediului de proveniență în educația copiilor.

În fiecare an, rezultatele examenului de bacalaureat stârnesc discuții aprinse în România, mai ales când în unele licee rata de promovare este zero. Această realitate dureroasă ridică multe întrebări despre sistemul educațional și despre factorii care contribuie la un astfel de eșec generalizat. În aceste licee, media de admitere este adesea sub 2, indicând deja un nivel scăzut al pregătirii elevilor.

Manifestul profesoarei din Prahova în legătură cu liceele unde niciun elev nu a promovat examenul de bacalaureat

“Aș dori să împărtășesc câteva perspective, bazate pe experiența mea de predare într-un astfel de liceu, pentru a evidenția cauzele acestei situații complexe. Unul dintre principalele motive pentru care niciun elev nu promovează examenul de bacalaureat este nivelul extrem de scăzut al pregătirii inițiale.

Cu o medie de admitere sub 2, acești elevi pornesc deja cu un dezavantaj educațional semnificativ. Oricât de bun ar fi un profesor, fără o bază solidă de cunoștințe, elevii întâmpină dificultăți majore în a asimila materia necesară pentru a trece examenul de bacalaureat. Lipsa unei fundații educaționale adecvate face ca succesul să fie dificil de obținut.

Citește și: Calendarul bacalaureatului de toamnă 2024. Probele scrise încep pe 19 august

De asemenea, dezinteresul elevilor joacă un rol crucial. Mulți dintre acești tineri nu sunt motivați să învețe sau să-și îmbunătățească performanțele școlare. Lipsa interesului pentru educație este alimentată de diferiți factori socio-economici și culturali, care îi determină să prioritizeze alte aspecte ale vieții lor în detrimentul studiilor.

«Am întâlnit profesori minunați în aceste licee»

Am întâlnit profesori minunați în aceste licee, cadre didactice dedicate care fac tot posibilul pentru a sprijini elevii. În ciuda acestor eforturi, elevii nu vin la cursuri regulat. Unii sunt nevoiți să lucreze pentru a-și ajuta familiile, alții trebuie să se ocupe de treburile gospodărești, ceea ce le reduce drastic timpul și energia disponibilă pentru învățat. Deși profesorii par a fi principalii vinovați pentru rezultatele slabe, adevărul este că ei sunt doar pioni într-un sistem educațional defectuos și într-un context social dificil.

Profesorii din aceste licee sunt, de fapt, oameni de nădejde, care își dau tot interesul pentru a schimba ceva, în ciuda condițiilor vitrege. În concluzie, lipsa de promovare a examenului de bacalaureat în unele licee reflectă probleme profunde atât în sistemul educațional, cât și în contextul socio-economic al elevilor. Profesorii din aceste licee, deși dedicați și implicați, se confruntă cu numeroase obstacole care le îngreunează misiunea de a oferi o educație de calitate.

Elevii, afectați de diverse provocări personale și economice, găsesc dificil să se concentreze pe studiile lor. Această realitate complexă subliniază nevoia de a înțelege mai bine și de a aborda cauzele multiple ale acestui eșec educațional cu mai multă înțelegere.

FOTO: 4mind.ro

Citește și: Să vă zic ceva de-acum 15 ani, de pe vremea când am dat eu bacalaureatul la matematică

Datorită ție Generația lui John continuă să existe! Susține jurnalismul independent. Poți ajuta printr-o donație pe Revolut sau PayPal. Mulțumim anticipat.

Donează prin Revolut:

Donează prin PayPal:

Picture of John Cristea

John Cristea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Skip to content