O posibilă majorare a prețului biletului de transport public din Ploiești, de la 2,5 lei la 3,5 lei, a stârnit zeci de reacții pe Facebook, unde ploieștenii și-au exprimat nemulțumirile și așteptările față de serviciile oferite de TCE Ploiești. Generația lui John a selectat cele mai relevante comentarii din dezbaterea online.
Majorarea prețului biletului de la 2,5 lei la 3,5 lei a generat un val de reacții negative pe rețelele sociale, în special în comunitatea Generația lui John. Mulți dintre cei care au comentat la sondajul online au subliniat că, în lipsa unor îmbunătățiri vizibile ale condițiilor de transport, o astfel de scumpire nu este justificată. Ploieștenii se plâng de lipsa aerului condiționat, de murdăria din tramvaie și autobuze, dar și de managementul defectuos al companiei de transport.
Citește și: Cum arată prima toaletă publică cu autocurățare din Ploiești – VIDEO
Comentariile reflectă nemulțumirea locuitorilor față de serviciile actuale, dar și lipsa de încredere că banii colectați suplimentar vor duce la modernizarea transportului public. Mulți cer investiții în infrastructură și condiții mai bune înainte de orice majorare de tarif.
Sondajul legat de transportul public din Ploiești
Propunerea de majorare a prețului biletului la Ploiești
Propunerea de majorare a prețului biletului vine pe fondul creșterii costurilor de operare, dar și al presiunilor bugetare la nivelul administrației locale. În alte orașe din România, precum Iași, prețul unui bilet este deja mai mare, însă acolo există și facilități suplimentare, cum ar fi valabilitatea extinsă a biletului sau un grad mai ridicat de modernizare a parcului auto.
O călătorie cu autobuzul în Iași costă 4 lei și este valabilă 120 de minute pe toate traseele urbane. Prețul a fost majorat de la 3,5 lei la 4 lei începând cu 1 februarie 2025, conform deciziei Consiliului Local Iași din 19 decembrie 2024, pe fondul creșterii salariului minim și a costurilor de funcționare
În Ploiești, însă, utilizatorii reclamă că nu primesc nici confortul, nici serviciile pe care le-ar justifica o astfel de scumpire.
«Primăria ar trebui să mai dea bani la transportul în comun»
„Dacă s-ar vedea vreo îmbunătățire vizibilă la nivel de mijloace de transport în comun, poate ar fi fondată această creștere. În anul 2025, în majoritatea mijloacelor de transport în comun nu există aer condiționat, iar tramvaiele se încearcă a fi pe un stil „vintage” eșuat.” – Smaranda Botănel
„Incompetența managementului se reflectă în creșterea biletului… acest aspect este cel mai simplu… tot călătorul să suporte creșterile biletelor de 30% în aceleași mizerii de autobuze sau tramvaie… NU cred că este cineva de acord cu această creștere în condițiile în care nu se vede și altceva… să crească prețul biletelor și să restructureze conducerea.” – Mihnea Ionescu
„Primăria ar trebui să mai dea bani la transportul în comun decât să scumpească biletele. Dar de, primăria trebuie să aducă cântăreți să îi plătească regește, că de mai au nevoie de ei pentru cine știe ce susținere. Păcat. Aveam alte așteptări de la noul primar.” – Sandra Manisor
Condițiile din mijloacele de transport, motiv de nemulțumire pentru călători
„Nu ar fi indicat să fie întâi condițiile în autobuze și troleibuze și tramvaie și pe urmă să măriți tarifele? Prea multă bătaie de joc! Măriți tarifele și pe urmă condițiile se lasă de dorit! Hai să fie să «o întoarcem ca la Ploiești», părerea mea!” – Costel Iulian
„La Iași costă 4 lei biletul valabil 2 ore, pe tot orașul, toate traseele. Problema nu este prețul în sine, ci aerul condiționat oferit cu țârâita, așteptarea în stație, dar măcar avem 3/5 transport modernizat (tramvai nou, autobuz nou).” – Răzvan Florin
„Păi, din ce știu, noi plătim cel mai mare preț la bilete din toate orașele. Aproape 4 lei pe bilet mi se pare exagerat în condițiile în care în mijloacele de transport nu ți se oferă minimul de confort (adică mijloace de transport moderne, aer condiționat pe perioada verii, căldură pe perioada iernii etc). Este penibil să crești prețul la bilete. Asta era problema în orașul ăsta. Totul e rezolvat și asta a rămas ultima problemă.” – Cristian Crs
Soluții propuse de ploieșteni pentru transportul public din Ploiești
„Să se creeze un sistem să se poată plăti bilet doar la ușa din față la șofer. Dacă plătesc toți călătorii, nu e nevoie de scumpire. Controlorii ar trebui desființați!” – Diana Dobrescu
„Nu sunt de acord din cauza condițiilor mizerabile din mijloacele de transport (traseele 5, 30, 40, 1, tramvaiele 101, 102), fără aer, murdare, aparatele nu funcționează sau nu au hârtie pentru a tipări biletul.” – Dana Marcu
„Nu pot să vă spun cât de murdare sunt. Zilnic am nevoie să călătoresc cu mai multe trasee. Pe tramvaie, căldură, mizerie, scaune super murdare, oameni needucați și necivilizați. Autobuzele, 35, 22, 30, 5, dacă în unele e puțin mai curat, scaunele la fel de murdare, iarna a fost groaznic de frig, mai ales în 35 și 22, fără aer condiționat, geamurile nu se deschid. De multe ori suntem transportați precum animalele. Nu mai zic, dacă găsești un șofer care parcă transportă cartofi, nu oameni.” – Mihaela Barbu






Un răspuns
Legitimațiile gratuite pentru pensionari ar trebui desființate..nu este normal ca un pensionar care are pensie de 3500 RON sa circule gratuit iar un salariat care poate nu are un salariu de 3500 RON sa plătească abonament.