Alex Soare, președintele Consiliului Județean al Elevilor din Prahova a oferit un punct de vedere cu privire la “sălile de detenție” care vor fi introduse în școlile din România conform noului Statut al Elevului 2024.
Consiliul Județean al Elevilor (CJE) Prahova critică măsurile impuse pentru prevenirea comportamentelor neadecvate ale elevilor, considerându-le ineficiente și o formă indirectă de segregare, care îngrădește dreptul la educație.
Citește și: Elevii care deranjează orele vor fi trimiși în “sala de detenție”. Reglementare introdusă în Statutul Elevului 2024
CJE Prahova propune investiții considerabile în educație pentru a crea un mediu propice dezvoltării elevilor și programe adaptate nevoilor acestora. În loc de detenție, elevii ar trebui să beneficieze de consiliere școlară și suport psihologic. Din păcate, infrastructura școlară actuală din România nu permite implementarea acestor măsuri, dar CJE consideră că aici ar trebui concentrat efortul.
“O formă indirectă de segregare și chiar îngrădirea dreptului la educație”
“CJE Prahova consideră că utilizarea unor astfel de măsuri pentru a «preveni» comportamentele inadecvate ale elevilor în timpul orelor de curs nu reprezintă o soluție concretă și eficientă de soluționare a acestei probleme. Este o metodă ineficientă, fiind o formă indirectă de segregare și chiar îngrădirea dreptului la educație.
Considerăm că o prioritate a ME ar trebui sa fie investirea unor fonduri considerabile în domeniul educațional pentru a putea facilita spații prielnice și prietenoase pentru dezvoltarea reală a elevilor sau crearea unor programe mulate pe nevoile elevilor.
Măsura putea fi luată într-o altă direcție și anume aceștia să nu fie în «detenție» într-o sală și să beneficieze de consiliere școlară, psihologică, emoțională etc. Dar infrastructura școlară românească nu permite acest lucru și credem că aici am putea lucra mai mult.”, a declarat Alex Soare, președinte CJE Prahova.